Att vara vegetarian


Jag har varit vegetarian nu i lite över en månad och tänkte att jag skulle berätta lite om anledningarna och varför det är bra att vara vegetarian. 

Jag har alltid varit en person som älskar kött och aldrig riktigt kunna se mig själv utan att det. Men under det senaste året/halv året har jag mer och mer börjat tänka i banorna på mer vegetarisk och vegansk mat. Började ändra lite inställning till kött och själva köttproduktionen. Hur mycket vi över konsumerar och förstör vår planet. Det går nämligen åt vatten för två duschar för att göra en hamburgare! Det är bara så sjukt så kände att om jag kan bidra med något så varför inte. Precis innan jag bestämde mig för att bli vegetarian så diskuterade vi även djurrätt på filosofin vilket även gjorde att jag började. Det är verkligen inte särskilt svårt allt handlar om själva inställningen hur man ser på det, om man hela tiden går och suktar efter kött så kommer det vara ett helvete men om man ser på det med positiv syn och inte gör det till en strulig och jobbig process så blir det mycket enklare! 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0