8 sjuk tips


Sjuk, det är precis vad jag har blivit. Näsan bara rinner och kroppen är svag. Har sovit hela dagen idag men knappt något i natt. När jag är sjuk fastnar jag ofta framför datorn och stiger bara upp för att gå på toa eller äta, vilket jag inte tror jag är ensam om men det är inte det bästa för dig eller din kropp. Så här kommer lite tips för dig som är sjuk (som jag även borde följa själv).

Sömn - sömn är super viktigt, sov ut! 

Rutiner - om du verkligen inte sover hela dagen (nu menar jag verkligen sova inte slappa och dega i sängen) så gå upp rör på dig. Ligg inte i sängen hela dagen. Gå heller inte och lägg dig för sent, vända på dygnet är inte jätte bra. Din kropp och själ behöver sömn för att bli bättre. Därför är det också bra att röra på sig under dagen så man sover bättre sen! 

Byt lakan - detta är något som jag tycker hjälper, nya fräscha lakan är super. Något som iaf jag tycker gör att man inte känner sig lika rutten

Städa rummet - låter kanske super tråkigt men samma effekt som med att byta lakan och du får bort dammet som kan irritera dina lungor. Behöver ju inte vara stor städning men rensa undan lite på rummet och glöm inte dammsuga! 

Te - drick mycket te eller silverte med honung i! Hjälper halsen och du får i dig näring.

Promenad - ta på dig ordentligt med kläder och ta en promenad i din egen takt. Det är bra att få komma ut och röra på sig lite och få frisk luft. Det kommer även vara lättare att somna på kvällen sen. 

Plugga - passa på att plugga lite, gör så mycket du orkar man kan alltid göra nått. 

Analogt - man behöver inte alltid vara framför datorn, gör något annat som inte innebär plattor, mobiler eller dator. Låt hjärnan få en paus.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0