Day drunk into the night

 
 
Jag såg Skavla i fredags där Tove Lo gästade och något som jag inte visste om, men tyvärr inte förvånar mig, är att hennes musik har diskuterats om hon som förebild på intervjuer, både i USA och i Sverige. De, Sverige och USA, har olika inriktningar och syn på förebild, i Sverige är det droger och i USA sex. Enligt mig är drogbiten mer förståerligt då det faktiskt är olagligt men sex?! Eeeh, det är något som bör diskuteras mer och speciellt av tjejer! (Droger också såklart men på ett annat sätt) Det är så himla kontroversiellt av USA att se det på ett negtivt sätt! Det är grymt bra att det tas upp på ett sånt här sätt. Och med sånt här sätt menar jag att det är något Tove Lo inte tänkte över utan var självklart(som jag förstod det) no big deal lixom. Det är så tabubelagt, speciellt i USA. Och att de kommer med kommentarer som "Borde inte du vara en bättre förebild för unga tjejer?" "Det här med sex..." osv. Aah men allt är inte sockersött och rosamoln! Se det på ett annat sätt hon visar kvinnor och unga tjejer att det är okej att stå upp för sig själv, att vara en egen person och att alla faktiskt har problem och gör fel. 
 
Något som jag också tycker har blivit en sån himla krock i denna värld med kreativayrken är att populärkulturen har blivit så offentlig och så stor del av vårt samhälle. Den har blivit en stor, en av de största delarna av media. Men något som jag inte tror många tänker på är att artister som skriver och sjunger sin egen musik är konstnärer och berättar något personligt, gör uttryck för vad och hur de känner. Detta är inte något man gör för att vara förebild (det kan vara det men inte alltid) utan för att få ut de känslor och tankar man har inom sig.
 
När man säger ordet konstnär tänker man kanske på en introvert person som målar, sitter inne i sin ateljé och är asociala. Men detta kan lika gärna vara en person som är musiker, ända skillnaden är att musiken når ungdomen och median på ett annat sätt! Alla som blir musiker/artister/konstnärer gör det inte för att få uppmärksamhet utan för att uttrycka sig och få dela med sig av sitt innersta på bästa sättet de kan och vet. Detta är något som jag tror många missar, så bara för att denna bransch har blivit så offentlig betyder det inte att alla dessa människor i den är det. De är lika messed up som vi om inte mer!
 
(Detta är helt min personliga åsikt och tolkning av vad bla Tove Lo har sagt, inte hennes!)
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0