Ibland kan jag verkligen inte förstå människor

God kväll kära vänner, detta inlägget skulle egentligen bestå av fynd från Beyond Retro som hade en fill your bag sale! Asså helt sjukt hade en liten hjärtattack men det får bli en annan gång för det här är så mycket viktigare! Min kära kompis delade med sig av detta och jag blev helt paff. Nu för tiden börjar jag oftast böla när jag läser kommentarer och inlägg av personer med sådanna idéer och tankar, fattar inte hur folk kan sånna här åsikter. Men nu blev jag mest arg och av någon anledning börjar jag nästan skratta, även om det inte är ett dugg kul, men han har verkligen ingen aning om vad han pratar om, noll koll.
 
För det första feminism BETYDER jämnställdhet. För det andra NEJ det är INTE konstigt att vi behöver prata om jämnställdhet i Sverige då det inte är ett jämnställdt samhälle, kvinnor har fortfarande i dagensläge generellt lägre lön än män. För det fjärde varför man kämpar för kvinnan i detta läge är för att hon ÄR underlägsen av mannen, hade det vart tvärtom hade vi kämpat för att mannen skulle få samma rättigheter som kvinnan men nu är det INTE så. Därför behöver vi lyfta fram kvinnan.
 
OCH sist men inte minst de som tycker att kvinnor ska ta över är inte feminister utan extrimister, vilket det finns på alla håll och tyvärr är det de som syns mest, det handlar INTE om att kvinnor ska ta över utan att vi ska vara LIKA!! Vilket vi inte är i dagens läge. Ja en del killar hamnar i kläm men vad om alla kvinnor som har left i förtryck i alla dessa år! Vi måste ändra på strukturen och normen i samhället och detta kan vi inte göra utan en del konsekvenser, vi behöver en förändring och de som har det bra och inte left under förtryck kanske anser att det är onödigt och konstigt. Men kan du då vara snäll och se bortom din egen trädgård, se förbi det som du är van och trygg i för det finns andra här ute som lider och kämpar för att få sin röst hörd. 
 
Detta är ett ämne som berör mig väldigt mycket och borde beröra alla människor på denna jord. Och inte bara kampen för ett jämställt samhälle mellan könen men om jämställdhet mellan alla olika kategorier, LGBTQ, etnicitet, förståndshandikapp osv. Vi är alla människor, se det istället!
 
Ha en grym torsdag.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0