10 sista dagarna

 
 Jag har 10 dagar, 10 dagar kvar här på andra sidan Atlanten (för den här gången). Jag har vart fruktansvärt dålig på att publicera och dela med mig vad jag gör här men har tatt en hel del foton och videor däremot har jag inte skrivit. Jag har inte dokumenterat det som pågått i mitt huvud, dag för dag. Detta är något som jag på ett sätt ångrar och önskar att jag hade gjort men för att vara ärlig så pallade jag inte. Jag drog 8 dagar efter studenten och orkade bara inte, visst det hade vart extremt kul att läsa i efterhand men jag behövde bara kollapsa lite innan jag började igen. Få känna efter vad det är som driver mig och lyssna på min kropp. Så klart förlorade jag mig i andra saker, men nu är jag mer säker en någonsin vad jag behöver för att vara lycklig i denna livstiden, här och nu. Att vara här har varit underbart men jag har fokuserat lite för mycket på vad jag inte har den senaste perioden i stället för att ta vara på tiden här. Men ibland behövs det. Själva roadtripen i sig var händelserik och extremt intense. Det var så mycket som hände, mentalt, fysiskt och bara så mycket att ta in. Tack gode gud för bilder för dem kan man titta tillbaka på och processa vad som hänt. På ett sätt önskar jag att jag tog in mer men jag orkar heller inte gå runt och tänk på saker jag skulle ha gjort utan vill istället fokusera på här och nu och på framtiden. Idag och imorgon. Någon dag ska jag sätta mig ner och berätta om hela resan från början till slut. Det kommer kanske bli någon film, en del inlägg, vi får se helt enkelt. Men någon dag i framtiden ska jag sätta mig och gå igenom vad det är jag har upplevt och dela med mig med er. Men den dagen är inte idag.
 
De senaste dagarna har vart jobbiga då det har hänt en del i skolan som är så extrema, det är så sjukt att det inte borde hända! Även detta är något jag kommer berätta mer om när jag kan sätta ord på vad som har hänt och beskriva det på bästa sätt, för det behövs delas.
 
Jag säger mycket men nu när jag har börjat landa och när jag kommer hem och får landa hemma också ska jag försöka ta in allt och berätta om det, dela med mig här.
 
Vad jag har insett extremt starkt om mig själ är detta: jag BEHÖVER uttrycka mig kreativt och få gräva ner mig i projekt som jag finner viktiga. Jag BEHÖVER spendera tid utomhus i naturen, få upptäcka och njuta av vad den har att ge mig. Jag BEHÖVER umgås med härliga  människor och träffa nya, få kommunisera, skratta och gråta. Dessa tre är mina milstolpar i livet, jag behöver dem för att överleva heltenkelt.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0