OFFLINE MODE

 
Mitt humör just nu. Orkar inte allt. Är så mycket. Är för mycket.
 
Humöret går verkligen upp och ner. Ångesten för skolan tar verkligen över, den äter upp en. Innifrån och utifrån, den går inte att komma undan. Är fruktansvärt jobbigt. Är så himla tråkigt att man ska behöva må såhär. Plugget är som den trehuvadehunden i Harry Potter, attakerar från alla håll och går inte att undvika. Det är egentligen bara att ta tag i det så slipper man må såhär, jag vet det men av någon anledning har jag jätte svårt att ta tag i saker som är relaterat till skolan, det bara går inte. Så därför sitter jag här en fredagskväll och pluggar. Hade jag bara gjort det i veckan hade jag kunnat ha jätte kul nu! Men allt bara kommer över en så det känns som man drunknar och då orkar man inte ta tag i det man bara låter det skölja över en och gör inget åt det fast man vet att man kan, man vet att man kan simma och ta sig upp till ytan. Man måste bara ta de första simtagen så blir det lättare efter ett tag men de där första simtagen är bara så fruktansvärt jobbiga, det är så mycket som tar emot. Men jag vet, jag vet att det blir lättare och jag kommer må genuint bättre om jag väl bara ta de där första simtagen. 
 
Detta är något som jag tror många upplever någon gång under gymnasietiden och de kommer oftast i perioder. Speciellt under vinter halvåret och detta året har det varit en väldigt, väldigt grå vinter som har varit tung och jobbig. Annars brukar snön och solen hjälpa en del för att må lite bättre men nu har det ju som sagt varit några väldigt mörka månader. November och februari brukar annars vara de värsta.
 
Nu ska jag försöka. Försöka. Försöka och kämpa. Det är det vi kan göra.
 
Kram
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0