København H






Idag drog jag och Tilde in till Köpenhamn och det börjar bra med 1000kr i böter. (Det löser sig förhoppningsvis, håller alla tummar jag har). Det är en ganska skön och sval men ändå varm dag. När vi väl anländer på centralen och börjar gå blir vi omringade av barnfamiljer och massor av femåringar utklädda till Ana och Elsa från Frozen. Dem är överallt. Vi blir nästan ner mejade av massor av små Ana och Elsas. När vi kommer en bit är det smockfullt, det går inte att komma fram! Ett hav av föräldrar med sina mini Frozen karaktärer på axlarna stoppar oss från att komma någon vart. Det är tydligen en Frozen konsert och varandra femåring i Köpenhamn är där. 

Vi lyckas ta oss till andra sidan via smågator iaf! Pfffu! Väl framme på UO hoppas jag på det bästa för att kunna lämna tillbaka saker jag beställt online, haft sådan ångest över detta. Men det gick och jag börja dansa av lycka! Även skräcken av nästan ha dött av mini Ana och Elsa har lagt sig. Jag köper lite saker på UO(visar i ett annat inlägg). Sedan gick vi runt och letade efter en vegetarisk restaurang, Riz Raz, och tillslut efter många om och men hittade vi den och såååååååå gott! Mätt och belåtna tog vi oss hem. 

En mysig dag i en mysig stad men en mysig person. Köpenhamn är verkligen fint och händer hela tiden saker på gatorna och för att inte tala om fruktansvärt snygga personer!

Nu ska jag mejla Skånetrafiken och försöka bli av med böten.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0